Welcome to the Croatian Language Corpus   Croatian
   home |  Riznica |  documentation |   
A. G. Matoš [1917], Feljtoni i eseji (Naklada "Juga", Zagreb), 151 pp. [word count] [Matos_Feljtoni_eseji].
Previous paragraph

Sličan muzikalni program napisa Balilla Pratella, primivši u ostalom iz natječaja Baruzzi jednoglasno nagradu od 10000 K za operu La Sina d’ Vargoȕn, što je vrlo uspjela u bolonjskom kazalištu Comunale. Italija nema po toj teoriji velikih glazbenika kao Debussy, Dukas, Charpentier, R. Strauss, Edw. Elgar, Misorskij, Rimski Korsakov,

-- 44 --

Glažunov i Sibilius zbog glupih i tradicionalističkih konservatorija, pa velikih izdavača i muzikalnih poduzetnika. Valja uništiti vladanje pjevača i ljudski glas ne smije biti važniji od orkestarskog instrumenta. Svaki muzičar mora ujedno biti autor svog libretta (kao R. Wagner), Treba ukinuti crkvenu glazbu zbog bankrota svih vjerovanja. Kontrapunkt i fuga će biti zamijenjena harmonijom polifonijskom, logičnim stapanjem kontrapunkta i harmonije. Dosadašnji ritam plesa bit će nadomješten polifonijom u slobodnom poluritamskom tempu. Treba izraziti muzikalnu dušu gomila, velikih industrijskih radionica, parobroda, automobila i aeroplana u glorifikaciji stroja i pobjedničkom triumfu elektriciteta.

Previous paragraph


A. G. Matoš [1917], Feljtoni i eseji (Naklada "Juga", Zagreb), 151 pp. [word count] [Matos_Feljtoni_eseji].

© 2006-2009 by the Institute of Croatian Language and Linguistics

Powered by PhiloLogic
with extensions by D. Ćavar