se u jednu novu silu koja djeluje prema gore i zove se uzgon. Na tome se osniva i dizanje letila (aeroplana). Što je kod zmaja ona nagnuta ploha, to su aeroplanu nagnuta krila. Kad se pomoću kormila dovede aeroplan u takav položaj, da mu krila nijesu više dosta nagnuta, smanji se sila uzgona, i aeroplan se počne spuštati. Kod aeroplana vidjeli ste dvostruka krila. No to je samo zbog veće čvrstoće. Na prednjoj strani aeroplana vidjeli ste kao neki točak koji se silnom brzinom okreće. To nije točak, već poluga, a zove se propeler. On nadomješta uže na zmaju. On prodire uzduh slično kako prodire vijak drvo. Propeler treba nečim okretati jednako, kako dječak mora uže od zmaja vući. I isto ono što je zmaju dječakova snaga, to je aeroplanu snaga stroja koji kreće propeler. Za sve aeroplane upotrebljava se benzinski motor, isti onakav kakav se nalazi i kod automobila (samo što je mnogo jači).
Aeroplan se ne može dizati sa zemlje ravno uvis, jer dok aeroplan stoji, nema nikakvog tlaka na njegova krila, dakle uzgona. Da aeroplan postigne dosta veliki uzgon i potrebnu