Mirna Cvitan-Černelić, Djurdja Bartlett, Ante Tonči Vladislavić [2002], Moda. Povijest, sociologija i teorija mode (Školska knjiga, Zagreb), 372 pp. [broj pojavnica] [Moda].
Mogli bismo uzeti da je odjevni predmet u katalogu shifter, jer je
posrijedi navođenje na stvarno kupovanje posredovanjem jezika. Odjevni
predmet u katalogu zapravo posve podliježe pravilima modnog opisa: više
nas želi uvjeriti da je odjevni predmet u modi, nego što nas želi o
njemu izvijestiti.
. Preostaje nam treći prijenos, onaj što omogućuje prijelaz iz likovne
strukture u verbalnu strukturu, iz slike odjevnog predmeta u njegov opis. Budući
da časopis raspolaže sredstvima koja omogućuju istodobno odašiljanje priopćenja
proizišlih iz tih dviju struktura, ovdje snimljene haljine, ondje opisane iste
haljine, on može postići značajne uštede upotrebom eliptičnih shiftera: ovdje to
više nisu -- 144 -- crteži kroja niti tekstovi uputa za krojenje, nego
jednostavno anaforički elementi jezika, dani u punovrijednom obliku („ovaj”
kostim, „ova” haljina od šetlanda) ili na nultom stupnju (ruža zadjenuta u
pojas)[POGRJEŠKA: nema poveznice :]
Mirna Cvitan-Černelić, Djurdja Bartlett, Ante Tonči Vladislavić [2002], Moda. Povijest, sociologija i teorija mode (Školska knjiga, Zagreb), 372 pp. [broj pojavnica] [Moda].
|