Welcome to the Croatian Language Corpus |
home | Riznica | documentation | |
Stjepko Težak [2002], Metodika nastave filma na općeobrazovnoj razini (Školska knjiga, Zagreb), 464 pp. [word count] [Tezak_Metodika].
Možeš li zamisliti (napisati scenarij ili nacrtati) strip kojim ćeš naglasiti humorističku stranu čovjeka ovisnika o televiziji? Usporedbe televizije i filma bit će uspješne ako se temelje na gledanim emisijama i filmovima. Idealno bi bilo kad bi se djelo zasnovano na istom književnom predlošku moglo vidjeti i na televiziji i na filmu. Zanimljiva bi bila komparativna analiza romana Kiklop R.Marinkovića, kazališne izvedbe u režiji K. Spaića, filma i televizijske serije u režiji A. Vrdoljaka. Zasad je to gotovo nemoguće organizirati, ali nije nemoguće stvoriti uvjete gdje bi se takva komparacija mogla provesti bar na razini 16-milimetarskog filma i istoimene serije na videorekorderu. U normalnim uvjetima moguće su slijedeće usporedbe: a) Isti film (igrani, dokumentarni, animirani) projicira se dvaput: na velikom ekranu sa šesnaestmilimetarskog projektora, a potom na malom ekranu s videorekordera. Ključna pitanja: Što se izgubilo projekcijom na malom ekranu? Je li mali ekran u bilo čem u prednosti? Usmjeriti pažnju na totale, ulogu sitnijih detalja u širem i složenijem prostoru, vrsnoću boje i zvuka, zapažanje pisanih riječi kao sadržaja kadra, brzinu projekcije. Pretpostavka — podjednaka tehnička korektnost obiju projekcija. To se može varirati: jednom se tako uspoređuje i dvaput projicira kinematografski film, a drugi put televizijski. Proučavanje televizijskih tekstova Razlike između filma i televizije mogu se zapažati i proučavati na tekstovima, na TV scenarijima: Gruntovčani
Stjepko Težak [2002], Metodika nastave filma na općeobrazovnoj razini (Školska knjiga, Zagreb), 464 pp. [word count] [Tezak_Metodika]. |