Welcome to the Croatian Language Corpus   Croatian
   home |  Riznica |  documentation |   
Stjepko Težak [2002], Metodika nastave filma na općeobrazovnoj razini (Školska knjiga, Zagreb), 464 pp. [word count] [Tezak_Metodika].
Previous page

Next page

-- 138 --

ljubavi, a možda i ljudskosti. Vidjevši da nitko ne kupuje to njegovo cvijeće, cvjećar izmišlja, novo, eksplozivno cvijeće. To postaje hit i svi kupuju cvijeće koje eksplodira. I u tom je jedna istina.

Nastavnik: Čujmo Zdenka!

Zdenko: Ovaj film ima dobru ideju da nam pokaže da ljudi žele nešto novo, da nisu zadovoljni s onim starim. To vidimo po tome što je prodavač cvijeća bio skoro bez posla kad je prodavao obično cvijeće, ali kad je počeo prodavati ono s eksplozijom, imao je toliko kupaca da nije znao što će s njima. Ljudi su bili tako oduševljeni tim izumom da su počeli cvijeće uzgajati u kaminu, kadi i drugim sličnim mjestima.

Nastavnik: Mladene, što si ti napisao?

Mladen: Mislim da je ideja ovog filma da prikaže kako ljudi u današnje vrijeme teže za nečim neobičnim, nestvarnim, a ne za običnim cvijećem. Siromašni prodavač uspio je prodati sve svoje cvijeće tek kada je ono postalo eksplozivno, a obično cvijeće nitko nije ni gledao. Na kraju filma Dovniković nam prikazuje kako se od eksplozija ruši grad. Na kraju ostaje samo jedan cvijet, no i on eksplodira. Taj jedini preostali cvijet, time što je i on eksplodirao, kao da nam želi staviti do znanja da na neki način prezire ljude.

Nastavnik: Neka nam još i Vesna K. pročita što je napisala.

Vesna K.: Film kao umjetnost ne doživljavamo samo kao ljepotu radi ljepote nego i kao umjetnost koja nam ukazuje na neke probleme našeg društva i ljudskog života. Neke čudne zakone koji vladaju među ljudima obuhvaća ovaj film Borivoja Dovnikovića. Sadržaj je cvijeće, cvijeće koje postoji, a da ga nitko i ne posjećuje, dakle ljepota koja nas ne će šokirati kao ljepota, mi je ne ćemo primijetiti sve dok je ona normalna, svakodnevna. Nešto se mora s njom dogoditi, pa makar i u lošem smislu, da bismo je primijetili. I cvijeće koje je praskalo iznenadilo je ljude. Oni su se oduševljavali njime, kupovali ga, a da i nisu bili svjesni posljedica. Ono ih je uništilo kao što nas sve stvari u životu mogu uništiti ako ih krivo upotrijebimo. Međutim takva je senzacija prolazna. Nekad su nas šokirale minisuknje, a danas su obična stvar koju susrećemo na ulici. Međutim prava istinska ljepota ipak ostaje u nama i tek kad je nema, primjećujemo njezinu vrijednost.

Nastavnik: Čuli smo nekoliko mišljenja, katkad i proturječnih, iako ste se uglavnom slagali, koliko sam mogao na brzinu zapaziti. Privirio sam u odgovore drugih, pa mi se čini da većina gledaju slično na ovaj film. Na sve pojedinosti, koje bi bilo korisno raspraviti, ne ćemo se moći osvrnuti. Ipak su se tu dva možda različita shvaćanja završetka filma nametnula, preko kojih ne bi trebalo samo tako prijeći. Jedno je Sanjino, koja je shvatila završetak filma kao pobjedu onog cvjećara čiji cvijet ponovno niče, a druga je Mladenova, a mislim da i neki drugi tako misle, kojemu je svršetak zapravo žalostan, jer je i taj ponovni cvjećarev uspjeh — eksplozivni cvijet. Pokušajmo voditi raspravu na temelju toga!



Previous page

Next page


Stjepko Težak [2002], Metodika nastave filma na općeobrazovnoj razini (Školska knjiga, Zagreb), 464 pp. [word count] [Tezak_Metodika].

© 2006-2009 by the Institute of Croatian Language and Linguistics

Powered by PhiloLogic
with extensions by D. Ćavar