Welcome to the Croatian Language Corpus   Croatian
   home |  Riznica |  documentation |   
Stjepko Težak [2002], Metodika nastave filma na općeobrazovnoj razini (Školska knjiga, Zagreb), 464 pp. [word count] [Tezak_Metodika].
Previous page

Next page

-- 114 --

2. Mislim da je glavni junak:

a) prase koje pjeva

b) prase koje svira

c) prase koje pjeva i svira

d) prase koje niti pjeva niti svira

3. Očekujem u filmu

a) rok-muziku

b) narodnu glazbu

c) šlagere

d) tzv. novokomponiranu muziku

e) operne arije

f) operetne melodije

g) ………. (Ako pretpostavljaš koju drugu vrstu glazbe, upiši ovamo.)

Nastavnik će pokupiti učeničke odgovore, ali ih ne će čitati prije prikazivanja filma. Nakon projekcije otpočet će frontalno razgovor: U čem ste se prevarili? Što vas je iznenadilo? Pošto na brzinu ustanovi što je većina učenika odgovorila, navede ih da pokušaju objasniti svoje pretpostavke. Potom će se u razgovoru utvrditi da je temelj filmske priče o prasetu: geg, neočekivani obrat, iznenađenje. Grgić o tom kaže: „Muzikalno prase je bio ustvari prvi moj film, tu sam unio dosta gegova koji se u ono doba još nisu radili. Scenarij sam radio s Dovnikovićem i napravili smo to u jedno popodne. Imali smo samo ideju o jednom prasetu koje lijepo pjeva, ali zabadava, svi bi ga pojeli.”[ERROR: no reftable :]

S. Jurdana, N. Polimac, Z. Tadić i H. Turković, Redatelj bez poruke, Film 5 — 6 — 7, 1976. str. 19.

Osnovni je geg — apsurd: pjevajuće prase. Da bi apsurd bio što veći, prase pjeva glazbeno najteže, najuzvišenije, prasećem roktanju najneprimjerenije — operne arije (Ljubavni napitak, Seviljski brijač, Aida i dr.). Crtani film, u kojem je sve moguće, baš kao i u bajci, a prema tome i svaki apsurdni geg uvjerljiv, za Grgićevo „muzikalno prase” bio je najpogodniji medij. Sama priča izgrađena je na šest epizoda, na šest iznenađenja:

1. Gledatelj se iznenađuje kad čovjek koji uživa u predivnom prasetovu pjevanju, nakon završene arije, posiže za nožem da ga zakolje i pojede.

2. Iznenađuju i ljubavnici, očarani glazbom, lebdeći u oblacima ljubavi, kad na kraju hoće pojesti prase.

3. I direktor radiopostaje iznenađuje kad bi neobičnoga, zadivljujućega pjevača radije imao u želucu nego pred mikrofonom.

4. Tako je i s dvojicom koji se tuku. Hoće zaklati prase koje ih je svojim pjevom iz smrti vratilo u život.

5. General zanesen ratničkom koračnicom praseta, pošto muzikalno prase odlikuje vojničkim odličjem, nastoji ga imati kao pečenku na stolu, pa u tu svrhu i zarati.

U svim tim prizorima — iznenađuje nas i prase: uvijek uspije pobjeći, rastuženo, razgoropađeno, rasplakano, očajno — ali živo i ponovno orno za pjesmu.

6. Na kraju najveće iznenađenje, razočaranje: glazbenik, mladić s flautom, srodna duša, umjetnik — jedini uspije što nikomu nije uspjelo: pojede muzikalno prase.



Previous page

Next page


Stjepko Težak [2002], Metodika nastave filma na općeobrazovnoj razini (Školska knjiga, Zagreb), 464 pp. [word count] [Tezak_Metodika].

© 2006-2009 by the Institute of Croatian Language and Linguistics

Powered by PhiloLogic
with extensions by D. Ćavar