Marko Fotez [1943], Kazalištni feljtoni (nepoznat, Zagreb), 269 pp. [broj pojavnica] [Fotez_Kazalistni_feljtoni].
-- 247 -- borbu,
intendantu, da izmami novac za ženske toalete. Kad je to autoru neugodno,
redatelj mu jednostavno kaže, da će mu čitavu radnju premjestiti za jedno
stoljeće unatrag. To svršava tako, da autor uzajmi novac, i opet na račun
tantiema, i dieli glumcima, a ostatak dade kao pripomoć za dekoracije, barem
za onu sliku u salonu, do koje mu je jako stalno. Glumci sada prekrajaju
stare haljine. Scenograf dere stala platna i malja nove kulise i time se
simbolički prikazuje sastav samoga djela. Napokon počinju aranžir-pokusi.
Premiera će biti za dva tjedna. Autor se raztrči na sve strane, da taj
slavni datum pravodobno objavi i reklamira. U to doba on ne može dolaziti na
pokuse i redatelj i glumci mogu napokon mirno raditi. Nedjelju dana prije
premiere dogodi se autoru strašan peh. On se zaleti u parket, gleda nekoliko
časaka komad, koji se tamo proba, i uzviče se, kakav je to način probati
druge komade, a njegov komad nije dobio dosta pokusa. Na to mu objasne da je
to njegov komad.
Autor je već podpuno iznemogao i jedva čeka premieru. Uvjeren je, da se sve
urotilo protiv njega i da se u takvim prilikama ne može raditi. Nema
dramaturga, nema dobrih redatelja, a o glumcima bolje je i ne govoriti.
Odlične stvari se upropaštuju. Da prieti katastrofa, to znadu polako svi i
ravnatelj i redatelj i glumci. Sad, dakle, treba uvjeriti publiku da je
stvar izvrstna... Predpremierski proces ide ipak dalje. Glumci već
razpoznaju što im šaptalac govori, veće uloge znadu već
Marko Fotez [1943], Kazalištni feljtoni (nepoznat, Zagreb), 269 pp. [broj pojavnica] [Fotez_Kazalistni_feljtoni].
|